Datum objave: 8. listopada 2025.

Disleksija

Tijekom mjeseca listopada obilježavaju se dani važni za razvijanje svjesnosti o postojanju različitih teškoća u govorno-jezičnoj komunikaciji. S obzirom na to da ima više važnih datuma u tom mjesecu, ti su dani objedinjeni u Dane logopedije.

                                             Od 6. do 12. listopada obilježava se Međunarodni tjedan disleksije.

Disleksija je specifična teškoća učenja koja pogađa razvoj pismenosti i jezične vještine. Čitanje je sporo s dosta pogrešaka, nema razumijevanja pročitanog, dolazi do brzog umaranja tijekom čitanja i lošije je verbalno pamćenje. Uz ove slabije strane djeca i osobe s disleksijom imaju i jake strane kao što su: originalnost i kreativnost, dobru sposobnost vizualizacije, „umjetnički“ način razmišljanja.

Uz disleksiju  – specifičan poremećaj čitanja, u specifične teškoće učenja ubrajamo i disgrafiju – specifičan poremećaj pisanja i diskalkuliju – specifičan poremećaj računanja i matematičkog zaključivanja. Djeca s disleksijom čitaju netočno i usporeno te imaju teškoće s razumijevanjem pročitanog. Kod disgrafije se javljaju teškoće sricanja i pismenog izražavanja, a kod diskalkulije teškoće u ovladavanju značenjem broja, numeričkim činjenicama ili računanjem te teškoće s matematičkim zaključivanjem. Kada čujemo riječi teškoće učenja najčešće pomislimo na disleksiju, no vrlo često teškoće čitanja nisu izolirane, već su povezane s teškoćama pisanja, računanja, koncentracije te ih nazivamo specifične teškoće učenja.

Kako bismo dijagnosticirali specifične teškoće učenja, potrebno je isključiti neke čimbenike kao što su vidne ili slušne teškoće, neurološki poremećaj, akademsku ili psihosocijalnu deprivaciju, intelektualne teškoće, manjkavo znanje jezika akademske poduke. Iako je simptomatologija navedenih teškoća prisutna od rođenja, dijagnosticirati ih je najbolje tijekom drugog polugodišta trećeg ili početkom četvrtog razreda kada se automatizira tehnika čitanja. Specifične teškoće učenja obilježene su teškoćama u fonološkoj obradi, brzom imenovanju, radnom pamćenju, brzini obrade i automatizacije vještina koje nisu u skladu s ostalim kognitivnim sposobnostima. Kod većine djece, koja imaju navedene teškoće, konvencionalne metode podučavanja ne daju rezultate, no rana intervencija, pomoć informacijske tehnologije i savjetodavna podrška mogu ublažiti teškoće. Specifične teškoće učenja ne nestaju, one su prisutne od rođenja i imaju cjeloživotne posljedice, no djeca i odrasli s ovim teškoćama imaju i svoje jake strane koje im pomažu prevladati postojeće probleme.

Važno je otvoreno razgovarati o teškoći, iskazati pažnju i razumijevanje djetetu, osigurati mu psihološku podršku ako je potrebno. Svako dijete je drugačije i treba mu tako i pristupiti te pronaći način na koji će najlakše učiti. Isto tako je bitno educirati se o teškoćama. Postoji niz stranica na kojima možemo saznati više o specifičnim teškoćama u učenju; ovdje su samo neke od njih: www.hud.hr, www.logoped.hr, www.omoguru.com, www.udruga-dyxy.hr.

Ivana Radić, prof. logoped

 

Pročitajte još

Pozivnica na 22. Dječji sajam

Pozivnica na 22. Dječji sajam

Pozivamo vas na 22. DJEČJI SAJAM 12. lipnja (četvrtak)  2025. u školsko dvorište od 17:30. PROGRAM: 17:30 sati – prezentacija učeničkih proizvoda i prigodna prodaja 19:30 sati – završna školska priredba u školskoj sportskoj dvorani s izvlačenjem dobitnih brojeva...

Održana edukacija pružanja prve pomoći

Članovi Učiteljskoga vijeća naše škole dana 3. siječnja 2025. održali su četvrtu sjednicu u šk. god. 2024./2025. na kojoj su kao dio stručnoga usavršavanja odradili temu Prva pomoć. Radionicu je ispred Tima za hitnu medicinsku intervenciju, Đurđevac održao Tomislav...

Čitam putujući, putujem čitajući

Čitam putujući, putujem čitajući

Čitam putujući, putujem čitajući tema nam je ovogodišnjeg Tuluma s(l)ova koji smo upriličili u petak, 24. listopada u našoj školi, a povodom Mjeseca školskih knjižnica. Noćni čitateljski susret od 18:00 do 22:00 okupio je nekoliko učenica 7. i 8. razreda te učiteljice...

Dan kruha i zahvalnosti za plodove zemlje

U petak, 24. listopada 2025. godine učenici područne škole u Šemovcima obilježili su Dan kruha i zahvalnosti za plodove zemlje. Marljive ruke učenika, njihovih mama i baka pripremile su ukusne kiflice, mafine, gnijezda, perece i ostale slastice. Prelijepe jesenske...

Skip to content