2024-02-14 11:46:27 Razvoj emocionalne inteligencije kod učenika osnovnih škola 8. veljače 2024. kroz dva školska sata predstavnici Vijeća učenika sudjelovali su na radionici eTwinning projekta Razvoj emocionalne inteligencije kod učenika osnovnih škola, a radionicu su u školskoj knjižnici vodili stručni suradnici psiholog Dorijan Tržić i knjižničarka Đurđica Krčmar Zalar. Tema prve radionice bila je Razumijevanje i prepoznavanje emocija.
Emocije su izrazito bitan aspekt prilagodbe na odrastanje, a samim time i odraslog života. Cilj nam je bio pobliže upoznati učenike s njihovim emocijama, željenim reakcijama kada su one intenzivne, a isto tako obogatiti njihov rječnik kod iskazivanja emocija. Početak radionice obilježio je postupak upoznavanja kako bi se razvio osjećaj zajedništva i povezanosti. Nakon toga, pred učenike je bio postavljen zadatak odabrati jednu od asocijativnih slikovnih kartica koja ih privlači, a koje su bile ponuđene na stolu. Kada je svaki učenik odabrao karticu, imali svatko je pokušao objasniti zašto su odabrali baš tu karticu i kako je ona povezana s njihovim emocionalnim stanjem toga dana. Odgovori su bili zanimljivi i prožeti analizom. Svrha ove aktivnosti bila je saznati koja je razina izražavanja o emocionalnim stanjima učenika kako bismo prilagodili daljnji rad s njima. Zatim smo im predstavili neke situacije iz svakodnevnog života koje bi teoretski bile emocionalno nabijene te im ponudili mogućnost da opišu svoje reakcije u takvim situacijama te kako bi se osjećali da se nađu u istoj. Učenici su aktivno odgovarali i dali veliki broj primjera. Međusobno su podijelili ideje, a tada smo im pročitali neke od izraza za emocionalna stanja s kojima možda nisu bili upoznati te razgovarali o njima. Reakcije učenika bile su ispunjene zainteresiranim pogledima i spremnošću za učenjem. Dokaz tome bila je poprilična količina pitanja koje su postavljali kako bi se pobliže upoznali s pojmovima. Privodeći radionicu kraju, pustili smo im video u kojemu je vidljiv pokušaj jednog lika za razvedrivanjem drugog lika te ih je upitano kako bi oni postupili u situaciji kada vide da je pojedina osoba ispunjena negativnim emocijama. Ovdje prikazuju izrazitu razinu empatije što je cijeli postupak provedbe radionice ostavio u pozitivnoj atmosferi i osjećaju zadovoljstva. Neobavezni zadatak koji su dobili za iduću radionicu bio je pronaći riječi iz drugih jezika koje opisuju pojedine emocije, a teško je pronaći odgovarajući prijevod na hrvatski jezik.
|
Osnovna škola prof. Franje Viktora Šignjara Virje |